20 Ağustos 2008 Çarşamba

İlköğretim beden eğitimi öğretim programı

28.08.2006 tarih ve 349 sayılı ttk kararı ile yeni "ilköğretim beden eğitimi (1-8. sınıflar) dersi öğretim programı" kabul edildi. Program komisyon üyesi olarak görev aldıktan sonra bu yıl okuluma döndüm ama öğretim programının yazarlarından biri olarak üzerimde hep daha fazla sorumluluk hissettiğim için yeni programı ortaöğretimde nasıl uygulayabilirim diye düşündüm. 2 aydır kafam "iyi örnek oluşturabilecek bir beden eğitimi dersi nasıl işleyebilirim" sorusuyla meşgul. Düşündüm de bu dönem SEM (spor eğitim modelini) kullanarak işlediğim 10 haftalık her dersi kameraya kaydedip bunu diğer beden eğitimi öğretmeni arkadaşlarımla paylaşabilir miyim. Böyle bir blog yapmak isteme nedenim de budur. Arkadaşlarım ve öğrencilerimden alacağım dönütlerin, beden eğitimi dersi için iyi örnek oluşturmada ilk adım olmasını hedefliyorum.
Umarım gittikçe fiziksel hareketten yoksun kalan öğrencilerime beden eğitimi dersini sevdirerek daha fazla aktivite içine girmelerini ve sosyal yaşama uyum sağlamalarında yardımcı olabilirim.

11 yorum:

Unknown dedi ki...

Beden eğitimi dersinin öneminin, gerekliliğinin anlatılıp takip edimesi için son derece gerekli bir blog olmuş bence. Bu tip bloglar olustukça öğretmenlerin ve öğrncilerin fikir alışverişi daha çok ve kolay olacaktır. Pervin öğretmene kendi adıma teşekkür ediyor başarılar diliyorum.

Unknown dedi ki...

Beden Eğitimi ve Spor, bir ders olarak ele alınabildiği gibi bir sosyal paylaşım ve sportif katılım olarak da ele alınmalıdır, diye düşünüyorum. Hatta bir ders olarak ele alınması ve bu bağlamdaki bütün formel yaklaşımların bu işin doğasını zedelediği görüşündeyim.
Vücudumuzu tanıma ve ona hükmedebilme, sağlıklı, güvenli ve güçlü kılabilmenin yöntem ve ilkeleri, bize sıradan -ve hatta sıradanın da çok altında- bir ders formatında verildiğinde, kaçınılmaz "red" reflexlerimiz hayata geçiyor ve bütün "ders"lere gösterdiğimiz ortak tavrın dışında kalma şansı olamıyor..(ve hatta ders olarak daha da küçümsenmekten kurtulamıyor maalesef..)
Sporu kendi doğası ve gerekliliği; fiziksel,sosyal,duygusal ve psikolojik gerekliliği, içinde ele almak ve -daha da önemlisi-eğlenmenin çok önemli bir bileşeni olarak görmek, okullarda ve bütün soyal yapılanmalarda da bu doğrultuda programlar geliştirmek daha sağlıklı ve verimli sonuçlara ulaşmamızı sağlayabilir.
12 yıllık bir Beden Eğitimi öğretmeni olarak şundan eminim ki: Pervin öğretmenin bu girişimi ve buna benzer çalışmalar, bizlere daha sağlıklı öğrenme ve tartışma ortamları sağlayacaktır. Çok önemli bir boşluğu doldurduğunu düşünüyor ve mutlaka desteklenmesi gerektiğine inanıyorum.

Unknown dedi ki...

Hayatta en anlamlı şey başkalarına faydalı olabilmektir.Bu anlamada Pervin öğretmenimin başlattığı bu güzel çalışmadan dolayı kendisini tebrik ediyorum.Bilgi ve sevgi paylaşarak çoğalır ilkesinden katılımcıların fikirleri ile desteklebileceği geri dönüt alabileceği bu tür çalışmaları yararlı buluyorum.
Bu çalışmalarda beden Eğitimi ile spor kavramını ayrı ayrı değerlendirmek çalışmalarda birlikte uygulamamak gerekir.Uygulamalarda problem çözme sürecinin aktif olması,öğrencilerin katılım isteğinin yüksek olması,birlikte paylaşım duygularının geliştirilmesi aynı heyecanı ve duyguyu paylaşmayı öğrenmeleri bu çalışmaların önemini artırmaktadır.Binalar insanlara bieşeyler kazandırmaz binalara ruh veren üretken beden eğitimi öğretmenleridir.Diğer bir anlamda elinde her türlü imkanı olan hiçbir şey üretmeyen bir öğretmenle mahrumiyette güzel örneklere vesile olan öğretmen bir değildir.Spor bilincinin geliştiği ülkeler kalkınmış ülkelerdir.Spor sadece bir resimden ibaret değildir. Beden eğitimi faaliyetleride sosyal birey olmanın alt yapısıdır.Hoşgörünün gelişmesine en güzel örnekte Gürcistanla Rusya savaşırken sporcuların dünyaya verdiği güzel görüntüler olmuştur.Değişen müfredat programına ayak uydurabilmek için bu yeni öğretim anlayışının meslektaşlarımız tarafından iyi anlaşılması gerekiyor.Uygulama içerisinde olan öğrencilerinde duygularına da önem vermek gerekiyor.Yapılacak güzel örnekleride paylaşarak ülkemizin her alananında aynı inancıda paylaşabilmek mesleki birliktelik adına da değerli olacaktır.

Özgür TAKAÇ dedi ki...

Pervin öğretmenim siz ve sizin gibi değerli öğretmenleri Türkiye mumla arıyor. Sizlerin varlığı sayesinde gençlerimizin geleceğimizi daha sağlıklı aydınlatabileceği şüphesiz. Çalışmalarınızı taktir ederek devamını diliyor ve her daim gençler için yanınızda sizinle yürümeye hazır bir dansçı olarak gururla gülümsüyorum :)
Saygılar

Hilal dedi ki...

Öncelikle eski bir öğrencisi olarak Pervin öğretmenimi, büyük özveriyle ve heyecanla hazırladığı,ilerleyen zamanlarda da herkese güzel bir model olacağına inandığım bu çalışmasından dolayı tebrik ediyorum.
Ortaokul ve lise yıllarımda beden eğitimi derslerinde (özellikle takla atma, kasadan atlama fobim dolayısıyla) çeşitli hastalık triplerine giren ve bu konuda hayli kabiliyetsiz olduğunu düşünen eski bir öğrenci olarak:)))beden eğitimi derslerindeki müfredat değişikliklerini çok sevindirici ve faydalı bulduğumu belirtmek istiyorum.Gerçekleştirilen bu türlü çalışmaların öncelikle kendine saygı duyan her bireyde spor yapmanın gerekliliğini öğrencilere eğlendirerek öğreteceğine eşanlı olarak da sosyal iletişimlerine ve kişisel gelişimlerine çok büyük katkı sağlayacağını düşünüyorum.
Ellerine, yüreğine sağlık olsun öğretmenim.Heyacanını hiçbir zaman yitirmemen umuduyla...Saygılar

Unknown dedi ki...

İnsanın senin öğrencin olup dersine giresi geliyor. zaten yaptığın çalışmaları bizler az çok biliyoruz ama bunları yayınlaman çok güzel olmuş.çalışmalarında başarılar diliyorum.

Unknown dedi ki...

size bu çalışmanızdan dolayı ilimdeki beden eğitimi öğretmenleri adına teşekkür edrim.Beden Eğitimi derslerinin işlenişinde son yıllardaki yeni yaklaşımlara yabancı kalan veya kafasında tam canlandıramayan,etkinlik çeşitliliğinde sıkıntı çeken meslektaşlarımıza iyi örnekler sağlayacağına inanıyorum.

Adsız dedi ki...

Haha...Şanslıyım ki Pervin Hoca iki yıl benim olduğum sınıflara girdi.Ben şu anda lise 4'teyim ve blogun sağ tarafında yer alan fotoğraflardan benim yer aldığım fotoğraf lise 1'de çekilmişti.O zaman Pervin Hoca bu fotoğrafı internette yayınlayacağını söylemişti.Tabi ben bu sözü bir iki ay sonra unutmuştum ama üç yıl sonra bu fotoğraf karşıma çıkıyor.İşte Pervin Hoca'nın öğrencilerine verdiği değer...
Ayrıca Artık Türkiye'de değil öğrencilerin hocaların bile kafasında yer etmiş olan'Beden eğitimi dersi boş derstir.'anlayışını bizim okulda yıktığı için ve bizim yaratıcılığımızı ve yeteneklerimizi ön plana çıkardığı için kendisine çok teşekkür ediyorum.Keşke her okulda Pervin Hoca gibi bir beden eğitimi öğretmeni olsa.
iyi ki varsınız Hocam...

Şifo Bilâl dedi ki...

ah pervin hocam ah daha karizmatik bi fotografımı neden cekmediniz mesela turnuvalarda rakip takımı ezerkenki fotograf olabilirdi :D


Burdan Bilâl abileri olarak çomezlere sunu söyleyebilirmki hem pervin hoca olsun hem erkan hoca olsun ikiside önce insanlık olarak sonra hoca olarak gerçekten iki mukemmel insan. iste bu yüzden bu iki hocanın kalbini asla kırmayın yoksa beni karsınızda bulursunuz.


Ayrıca pervin hocama da teşekkur etmek istiyorum boyle bi pozu yakalayıpta buraya taşımak gerçekten mukemmel bir is.


Pervin hocama teşekkur ediyorum ve başarılar diliyorum. ii eglenceler arkadaslar

Adsız dedi ki...

Hocam ne kadar mütevazısınız ya...İşte nedeni;
http://www.facebook.com/search/?q=mamak+yavuz+sultan&init=quick#/photo.php?pid=30476703&op=1&o=global&view=global&subj=127026361014&id=1461670893 Merak edenler bu linke tıklasın tabi facebook u olanlar...(Hocam ben 2008-2009 mezunu burak can inşallah tanmışsınızdır resmimi de koymussunuz bloğa zaten tanırsınız tanırsınız...)

Adsız dedi ki...

Hocam ne kadar mütevazısınız ya...İşte nedeni;
http://www.facebook.com/search/?q=mamak+yavuz+sultan&init=quick#/photo.php?pid=30476703&op=1&o=global&view=global&subj=127026361014&id=1461670893 Merak edenler bu linke tıklasın tabi facebook u olanlar...(Hocam ben 2008-2009 mezunu burak can inşallah tanmışsınızdır resmimi de koymussunuz bloğa zaten tanırsınız tanırsınız...)