20 Eylül 2008 Cumartesi

Spor Eğitim Modeline başlıyorum-1 ve 2. haftalar

Sevgili Öğrenciler ve öğretmenler,

daha önce de belirttiğim gibi Spor Eğitim Modelini okulumda denemeye karar verdim. 9. sınıflardan bir şubede kız ve erkek öğrenci sayısı birbirine yakın olduğu için bu modeli o sınıfla birlikte uygulamaya çalışacağız. Bu hafta "10 pas oyunu" nun değişik bir şeklini öğrencilerimle birlikte oynadık (ama ben çamura yatıp hemen oyundan çıktım çünkü nefesim kesildi-yaşlanıyorum-). Daha sonra video görüntülerini de ekleyeceğim oyunda amacım;
-okul yeni açıldı ve 9. sınıfların birbirlerini tanımalarını sağlamak,
-takım ruhuna ihtiyaçları var ve bunu geliştirmek,
-strateji geliştirmelerini sağlamak,
-kız öğrencileri oyunlara aktif olarak katmak,
-oyunun kurallarına uymalarını sağlamak...

NASIL BİR DERS İŞLEDİM:

1- İlk kez ders işleyeceğim sınıfa gelişigüzel sıralanmalarına izin verdikten sonra selamlaştım.
2- 30 saniye içinde (ben aslında daha fazla süre verdim ama yaklaşık 25-30 saniye içinde karar verebildiler) "beden eğitimi dersi için öğretmeni bekleme ve dinlenme ve DİNLEME pozisyona karar vermeleri" için öğrencileri sınıf olarak karar almaya teşvik ettim (genelde bütün sınıflar yarım daire şeklinde boy sırasında ayakta beklemeyi tercih ederlerken, bazı sınıflar aynı şekilde oturarak beklemeyi tercih ettiler) kararlarını saygılıyla karşıladım ve bütün beden eğitimi derslerinde kararlarına uymalarını bekleyeceğimi söyledim.
3- kronometre tutacağımı, en kısa sürede kendi aralarında boy sırası oluşturmalarını beklediğimi söyledim. Genellikle 15 saniye içinde ilkkez kendi aralarında kızlar ayrı erkekler ayrı boy sırası yapabildiklerini gösterdiler.
4- ısınmak için serbest koşu yapmalarını istedim; sadece 3 dk. istedikleri yöne, istedikleri tempoda koşmakta serbest olduklarını belirttim ve sordum "sadece 180 saniye koşabilir misiniz?" cevap (süreyi küçümseyerek) hep bir ağızdan EEE-VEEET oldu ama sadece 1.50 dakika rahat bir şekilde koşabildiler sonra sınıfın %90 ı kesildi (derslerine girdiğim 10 şubede de verdiğim süreler ve oranlar birbirine çok yakın çıktı).
5- koşudan sonra kültür fizik hareketleriyle ısınmak için 3 dakika vererek neler yapabildiklerini ve nasıl organize olduklarını gözledim, kendiliğinden ortaya çıkan liderleri, lidere itaat edenleri, hareketleri yanlış yapanları ve yanlış yapılan hareketleri defterime not aldım).
6- "on pas oyunu" için kararlaştırdıkları sıraya geçerek beni dinlemelerini istedim.

GERİSİNİ SONRA YAZACAĞIM :)) ve resim, videolar ekleyeceğim...

işte geri döndüm...

yan tarafta gördüğünüz gibi yeni resim ve video ekledim. Öğrenciler keyifle 10 pas oyununu oynarken ben de onları (izinlerini alarak) kaydettim.

7- Okulların açılmasını takip eden hafta, ilk kez öğrenciler 10 pas oyununun uyarlanmış halini oynadılar. Oyun kuralları şöyleydi;
a) top elde yürümek kural dışı,
b) oyun hangi topla oynanıyorsa o spora ait beceri sergilenecek (ama ilk hafta olduğu için becerinin ne derece teknik yapıldığının önemi yok) yani futbol topuyla oynayanlar birbirlerine "degaj" ile pas verebilir, pası alan topu havada yakalamalı. Hentbol topuyla oynayan takımlar temel pas ile paslaşmalı, voleybol topuyla paslaşan takım ise parmak pasla topu atmalı. Topu havada tutan öğrenci aynı şekilde pas vermelidir.
c) gol atma kuralı ise kale olarak belirlenen çok uzun bir çizgiye topu sabit olacak şekilde yere bırakmak. Yani oyun voleybol sahasının tamamında oynanıyorsa her iki servis çizgileri (9 m.) kale çizgileridir ve gol atacak öğrenci bu 9 metrenin herhangi bir yerine topu yere bırakabilir.

Öğrencilerin gol atabilmek için starateji belirlemelerini bekledim ve oyun bittikten sonra kendi değerlendirmelerini yapmlarını istedim.

İkinci hafta (yani bu hafta) oyuna yeni kurallar ekledim:
l- Erkekler kızlara savunma yapamaz,
ll- topla 3 adım yürünebilir,
lll- asla ileri pas verilemez!!!!

yeni videolar ekleyeceğim, bekleyin beni...