31 Aralık 2008 Çarşamba

ÖLÇME DEĞERLENDİRME SONUÇLARI

SEM i uygularken öğrencilerle birlikte ölçme araçları uyguladık. Bunlardan biri modifiye ragbi boyunca öğrencilerin fiziksel beceri gelişimini gözlemek için yaptığımız akran değerlendirme formları oldu:
4. ve 8. haftalarda uygulanan akran değerlendirmede ön test ve son test yapılarak öğrencilerin gösterdikleri gelişme somut olarak gözlenmiş oldu. Buna göre 22 öğrencinin hem ön testi hem de son testi sonuçlarına bakıldığında, sınıfın tamamında fiziksel beceri artışı/gelişimi izlenmiştir.

Grup değerlendirme testi:
Takım içinde rollerin ne derece yerine getirildiğini ölçmek amacıyla grup içinde yapılan test sonucuna göre; rollerini en iyi yerine getirenler takım koçları ve malzemecilerdir. Her rolün aldığı en yüksek derece açısından bakıldığında en iyi rolünü yapanlar aşağıdaki gibidir:
Takım koçu: 7 yüz takımının
Kaptan: Karşıyaka takımının
Hakem: Karşıyaka takımının
Malzemeci: Canyakanlar takımının
İstatistikçi: 7 yüz takımının
Basın ve pano sorumlusu: 7 yüz takımının görevlileri olduğu tespit edilmiştir.

Düşüncelerini ifade etme (yansıtma) formuna göre:
öğrencilerin SEM hakkındaki çeşitli görüşlerini öğrenmeye yönelik yapılan likert ve açık uçlu sorulardan oluşan test sonucuna göre:
sınıfın %85 i saygılı ve sorumlu bir takım üyesi olduğunu,
sınıfın %74 ü takım içindeki rolünü her zaman yerine getirdiğini,
SEM projesinin en iyi bölümünün turnuvalr ve maçlar olduğunu,
öğrencilere göre 'keşke öğretmenimiz bundan sonra da SEM e benzer konularla ders işlese' diye düşündükleri görülmüştür.