25 Ağustos 2008 Pazartesi

Beden eğitimi dersinde mandal kullanılır mı?


MANDAL
"Mandal" etkinlikleri "Kağıt tabaklar" etkinliklerinin bir benzeri olarak 11. sınıf öğrencilerine sunulmuştur. Çok eğlenerek katıldıkları bu dersten sonra öğrencilerin etkinlikleri değerlendirmesi istenmiş çoğunlukla olumlu dönütler alınmıştır.Ders planı yapılmadan sadece etkinlik açıklamalarına yer verilmiştir.
Mandal
İnşaat İşçisi:
Geliştirilen alanlar: Beceri, algılama, yaratıcılık, dahil etme.
Gruplar oluşturulur ve gruplara 5 dk’lık süre tanınır.
Dört köşeli bir kule inşa edilecektir.
En yüksek kuleyi inşa eden kazanır.
Pire sıçraması
Geliştirilen alanlar: Algılama, beceri, dahil etme.
Ek materyal: Düz kutular.
Üç kişilik gruplar oluşturulur. Öğrenci yerdeki mandalın yardımıyla elindeki mandalı sıçratarak yerdeki kutunun içine atacaklardır.
Varyasyon: Yerde kutunun yanında bir çok mandal vardır. Kişiler bunların yardımıyla sırayla en çok mandalı kutuya sokmaya çalışırlar.
Görmeden Toplamak
Geliştirilen alanlar: Algılama, güven, iş birliği.
Ek materyal: Maske (Göz bağı)
Güvenlik Riski: Rehber yavaş ya da doğru yönlendiremez ise çarpışma tehlikesi olabilir.
Bütün mandallar salona dağıtılır. Rehberin yönlendirmesi ile yerdeki mandallar toplanmaya başlanır. En çok mandalı toplayan kazanır.
Varyasyon: Renkli mandalların puanları farklı olur. Hangi takımın puanı yüksek.

Hiç yorum yok: